Akciós ár: 2,339,900 Ft
Akciós ár: 2,359,900 Ft
Akciós ár: 798,900 Ft
2017. Február. 2 , Csütörtök
A Benelli hangszert ad a kezünkbe, amivel kedvünkre játszhatjuk a közutak szimfóniáit, és mégsem fog ránk senki haragudni. Még talán a szomszéd is átjön megcsodálni, hogy mi ez a 600-as.
Kattintson a képre a galériához! |
A Benelli második legkisebb nakedjénél, a BN 302-esnél azonban erre garantáltan nem kell áldozni. Európa legöregebb motorkerékpár-márkájának fejlesztőközpontjában valakinek végre volt füle, és addig-addig reszelgette a blokk alá begyömöszölt csöveket, amíg a méretes katalizátor ellenére is olyan gyönyörű, érces orgánumot csalt elő a kéthengeresből, hogy azt még Luciano Pavarotti, a háromszoros Grammy-díjas, olasz tenor is megirigyelné.
Már a lámpáknál állva is azon kaptam magam, hogy folyamatosan játszadozom a gázmarkolattal, de leginkább akkor görbült mosolyra a szám, amikor közepes fordulaton terhelve még eggyel mélyebben gurgulázott. Többször előfordult, hogy nem is azért mentem gyorsan, hogy száguldjak, hanem mert hallani akartam a következő fokozatban is a talpam alól feltörő morajlást.
Hopp és kopp
Lassan menni magától érthetően könnyű. Nem billeg, nem rángat, és már egészen alulról vidáman megindul. Szerencsére jótékony tulajdonságait nagyobb sebesség mellett is megtartja. Alig akartam elhinni, hogy csak egy 300-ason ülök. A vaskos, fejre fordított teleszkópok és az oldalra pakolt, fekvő rugóstag óriásit dob az összképen. Az egész felfüggesztés egyáltalán nem kelt olyan benyomást, hogy kismotorra szánták, szerintem akár egy-két méretosztállyal feljebb is megállná a helyét.
Az úthibákat az eleje szépen kidolgozta, de hátulról sajnos átjöttek az ütések. Mentségére legyen mondva, hogy meglepően rövid, mindössze 46 mm-es rugóútból ennél több komfort aligha hozható ki. Cserébe viszont jó úton fekszi a kanyarokat, és határozottan fogja a motor farát. Még akkor is bízhattam benne, amikor végletekig bekucorodva forgattam a hatodikat, hogy kiderüljön, mi a legnagyobb megjeleníthető érték a gusztusos műszerfalán. Meglepő, de a pörgős kétdugattyús még 170 felett is értelmes időközökkel számolt felfelé.
Az üléspozíció pedig pont az ilyen használatot támogatja. A lábtartók már-már sportmotorosan hátra kerültek – az ember szinte a legnemesebb testrészén ül, ami csak akkor kellemetlen, ha eléri a fordulatszám a 7-8000/perc környékét. Ebben a tartományban kezdődik a leszabályozásig tartó erős vibráció.
Forrás:http://www.motorrevu.hu/motorteszt/benelli_bn_302_2016