Logo
 
  • Motorok
  • Akciós motorok
  • Használt motorok
  • Kapcsolat

 

Gyártók

  • Piaggio
  • Vespa
  • Keeway
  • Aprilia
  • Benelli
  • E-Bike
  • Moto Guzzi

Robogó ajánló

Vespa GTS 300 Super ABS

Vespa GTS 300 Super ABS 
  • Maximális sebesség: 129 Km/h
  • Teljesítmény: 17 LE
  • Üzemeanyagtartály: 9 L
  • Önsúly: 148 Kg

Akciós ár: 2,339,900 Ft

Vespa GTS 300 Super Sport ABS

Vespa GTS 300 Super Sport ABS 
  • Maximális sebesség: 129 Km/h
  • Teljesítmény: 17 LE
  • Üzemeanyagtartály: 9 L
  • Önsúly: 148 Kg

Akciós ár: 2,359,900 Ft

ZIP 50 4T

ZIP 50 4T 
  • Maximális sebesség: 65 Km/h
  • Teljesítmény: 4 LE
  • Üzemeanyagtartály: 7 L
  • Önsúly: 83 Kg

Akciós ár: 798,900 Ft

Benelli BN 302 Teszt

2017. Február. 2 , Csütörtök

A Benelli hangszert ad a kezünkbe, amivel kedvünkre játszhatjuk a közutak szimfóniáit, és mégsem fog ránk senki haragudni. Még talán a szomszéd is átjön megcsodálni, hogy mi ez a 600-as.

 Nagyon kevés olyan motorral találkoztam, ami gyári kipufogóval szépen szólt. A legtöbbje a szigorú emissziós és zajkibocsátási normáktól megbéklyózva, lökettérfogatát meghazudtolóan halkan berreg. Ez legtöbbször csalódás, ezért zöméhez extralistából választható is öblösebb dob, de az ugye pluszpénz. Persze a teljes vételárhoz képest bagó, de akkor is bosszantó.

 

Motorok Tesztek galériája Benelli BN302
Kattintson a képre a galériához!


A Benelli második legkisebb nakedjénél, a BN 302-esnél azonban erre garantáltan nem kell áldozni. Európa legöregebb motorkerékpár-márkájának fejlesztőközpontjában valakinek végre volt füle, és addig-addig reszelgette a blokk alá begyömöszölt csöveket, amíg a méretes katalizátor ellenére is olyan gyönyörű, érces orgánumot csalt elő a kéthengeresből, hogy azt még Luciano Pavarotti, a háromszoros Grammy-díjas, olasz tenor is megirigyelné.

 

Már a lámpáknál állva is azon kaptam magam, hogy folyamatosan játszadozom a gázmarkolattal, de leginkább akkor görbült mosolyra a szám, amikor közepes fordulaton terhelve még eggyel mélyebben gurgulázott. Többször előfordult, hogy nem is azért mentem gyorsan, hogy száguldjak, hanem mert hallani akartam a következő fokozatban is a talpam alól feltörő morajlást.

 

Motorok Tesztek galériája Benelli BN302

 

Hopp és kopp

 

Lassan menni magától érthetően könnyű. Nem billeg, nem rángat, és már egészen alulról vidáman megindul. Szerencsére jótékony tulajdonságait nagyobb sebesség mellett is megtartja. Alig akartam elhinni, hogy csak egy 300-ason ülök. A vaskos, fejre fordított teleszkópok és az oldalra pakolt, fekvő rugóstag óriásit dob az összképen. Az egész felfüggesztés egyáltalán nem kelt olyan benyomást, hogy kismotorra szánták, szerintem akár egy-két méretosztállyal feljebb is megállná a helyét.

 

Az úthibákat az eleje szépen kidolgozta, de hátulról sajnos átjöttek az ütések. Mentségére legyen mondva, hogy meglepően rövid, mindössze 46 mm-es rugóútból ennél több komfort aligha hozható ki. Cserébe viszont jó úton fekszi a kanyarokat, és határozottan fogja a motor farát. Még akkor is bízhattam benne, amikor végletekig bekucorodva forgattam a hatodikat, hogy kiderüljön, mi a legnagyobb megjeleníthető érték a gusztusos műszerfalán. Meglepő, de a pörgős kétdugattyús még 170 felett is értelmes időközökkel számolt felfelé.

 

Motorok Tesztek galériája Benelli BN302

 

Az üléspozíció pedig pont az ilyen használatot támogatja. A lábtartók már-már sportmotorosan hátra kerültek – az ember szinte a legnemesebb testrészén ül, ami csak akkor kellemetlen, ha eléri a fordulatszám a 7-8000/perc környékét. Ebben a tartományban kezdődik a leszabályozásig tartó erős vibráció.

 

Forrás:http://www.motorrevu.hu/motorteszt/benelli_bn_302_2016

 
Motorcenter 2005 Kft.
2030 Érd, Elvira u. 2/a
Telefon / fax: 06-23-365-534 Mobil: 06-70-364-3119
Email: robogo@mconet.biz